icon

Αποκτήστε το Runner σε ψηφιακή μορφή

στο Readpoint.gr

Προπόνηση

Τρέξιμο στο χιόνι

Runner Magazine Τρέξιμο στο χιόνι

Είναι πολύ πιθανό να βγεις σήμερα για τρέξιμο στο αγαπημένο σου στάδιο, στο πάρκο ή στον δρόμο και ξαφνικά να είναι όλα χιονισμένα. Αν δεν σου συμβαίνει συχνά, δεν χρειάζεται να ανησυχήσεις. Ακολουθώντας κάποιες βασικές οδηγίες για την ασφάλειά σου, μπορείς να απολαύσεις την προπόνησή σου σε ένα ξεχωριστό τοπίο και να κάνεις μία προπόνηση που θα θυμάσαι για αρκετό καιρό.

-Προτίμησε το φρέσκο χιόνι (εφόσον γνωρίζεις ήδη τον δρόμο) αντί για κομμάτια με πάγο ή πατημένο χιόνι. Το φρέσκο χιόνι είναι πιο μαλακό ενώ δεν έχει παγώσει. Θα πρέπει φυσικά να γνωρίζεις τον δρόμο, ώστε να μη πέσεις σε κάποια παγίδα (λακκούβα, εμπόδιο κλπ.).

-Επίσης, προτίμησε επιφάνειες με χώμα ή χόρτο αντί για πλακάκι και άσφαλτο.

-Απέφυγε τις μεγάλες ταχύτητες, τον μεγάλο διασκελισμό και τις συχνές και έντονες εναλλαγές ταχύτητας (επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις). Προτίμησε μικρό σταθερό διασκελισμό και "χαμηλό" τρέξιμο.

-Όταν δεν είσαι σίγουρος για το έδαφος, προτίμησε να περπατήσεις. Δεν έγινε και τίποτα να ρίξεις λίγο τον ρυθμό σου μπροστά στην ασφάλειά σου.

-Αν έχεις προγραμματίσει μία διαλειμματική ή tempo run καλύτερα να αναπροσαρμόσεις το πρόγραμμά σου. Προτίμησε ένα ελεύθερο συνεχόμενο και απόλαυσε το χιόνι.

-Προσπάθησε να έχεις όλο το σώμα σου "ενεργοποιημένο" καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να γλιστρήσεις και να κινδυνέψεις να χάσεις την ισορροπία σου. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι ισορροπιστικοί μύες σε όλο το σώμα θα πρέπει να είναι σε ετοιμότητα.

-Μείνε συγκεντρωμένος, έχε τα μάτια σου στον δρόμο, απόλαυσε το τρέξιμο σου. Δεν είναι μέρα ούτε για πολύ κουβέντα (στην προπόνηση) ούτε για να βυθιστείς στις σκέψεις σου.

-Στη σπάνια περίπτωση που έχεις ειδικό εξοπλισμό για το χιόνι (εκτός αν το χιόνι είναι μέρος της καθημερινότητάς σου) χρησιμοποίησε το, μόνο, όμως, όταν τρέξεις πάνω στο χιόνι.