icon

Αποκτήστε το Runner σε ψηφιακή μορφή

στο Readpoint.gr

Υγεία

Οι τρεις φάσεις ενός δρομικού τραυματισμού

Runner Magazine Οι τρεις φάσεις ενός δρομικού τραυματισμού

Ένας τραυματισμός, όσο σοβαρός ή επιπόλαιος κι αν είναι, πρέπει πάντα να αντιμετωπίζεται σωστά. Και η σωστή αντιμετώπιση δεν είναι μόνο να πάμε στο γιατρό ή να βάλουμε από μόνοι μας λίγο πάγο, αλλά είναι μια πιο σύνθετη διαδικασία. Συγκεκριμένα είναι μια διαδικασία τριών σταδίων και ταχυτήτων που αν ακολουθηθούν σωστά τότε θα επιφέρουν καλύτερα και γρηγορότερα αποτελέσματα τη στιγμή που θα μας βοηθήσουν να επιστρέψουμε ακόμα πιο υγιείς και δυνατοί.

1η φάση Διάγνωση

Βιαστείτε

Το πρώτο κομμάτι για να απαλλαγείτε από έναν τραυματισμό είναι φυσικά να τον καταλάβετε. Μια σωστή και έγκαιρη διάγνωση μπορεί να φέρει τη λύση στο πρόβλημα πολύ νωρίτερα από ότι ίσως πιστεύετε. Η ταχύτατη επίσκεψη σε έναν ειδικό (γιατρό, φυσικοθεραπευτή κλπ) είναι αυτό που πρέπει να κάνετε αποφεύγοντας τις λύσεις ανάγκης και τις συμβουλές από φίλους και φίλες. Παρόλα αυτά σε κάποιους πιο «κλασικούς» τραυματισμούς (αχίλλειος, θλάση κλπ) μια μικρή διάγνωση μπορεί να γίνει κι από εσάς τους ίδιους, χωρίς όμως ποτέ να προχωράτε μόνοι στην αποκατάσταση τους.

2η φάση Αντιμετώπιση

Συνεργαστείτε

Δεν είναι μόνο ο γιατρός που «δουλεύει» για να ξεπεράσετε έναν τραυματισμό. Η αντιμετώπιση ενός ήδη υπάρχοντος τραυματισμού απαιτεί πολλές φορές δουλειά και από εσάς τους ίδιους. Επιθέματα ζεστα και κρύα θα πρέπει πάντα να είναι στην πρώτη γραμμή μέσα στο σπίτι, όπως επίσης και ορισμένα αντιφλεγμονώδη και μυοχαλαρωτικά χάπια που θα πρέπει, όμως, να παίρνετε παντα μετά την προτροπή του γιατρού σας. Φυσικά δεν ξεχνάμε και τις κρέμες όλων των τύπων, κρυοθεραπευτικές, θερμαντικές, αντιφλεγμονώδεις που μπορούν να βοηθήσουν σε ορισμένες περιπτώσεις. Τέλος, όσο ατίθασοι κι αν είστε, ακούτε πάντα αυτα που σας συμβουλεύουν και σας προτρέπουν οι ειδικοί, και μην κάνετε του... κεφαλιού σας.

3η φάση Αποκατάσταση - πρόληψη

Δυναμώστε

Το τρίτο κομμάτι μιας ολοκληρωμένης αντιμετώπισης δεν είναι άλλο από την αποκατάσταση, αλλά και τις διαδικασίες για την πρόληψη ενός πιθανού νέου τραυματσιμου. Είναι γνωστό πως μετά από εναν τραυματισμό είμαστε πιο εύαλωτοι για έναν επόμενο για αυτό θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί κατά την επιστροφή στις αθλητικές μας δραστηριότητες.
Αφού, λοιπόν, ξεπεράσετε τον τραυματισμό και πριν μπείτε και πάλι για τα καλά στο «πρόγραμμα», φροντίστε με τις κατάλληλες ασκήσεις να επαναφέρετε την τραυματισμένη περιοχή (ειδικά σε τραυματισμών μυών και τενόντων) στα προηγούμενα της επίπεδα τόσο σε θέμα δύναμης όσο και ελαστικότητας. Από εκείνη τη στιγμή και μετά θα είστε σε θέση να επιστρέψετε στο καθημερινό σας πρόγραμμα και να κυνηγήσετε τους στόχους που είχατε θέσει.