icon

Αποκτήστε το Runner σε ψηφιακή μορφή

στο Readpoint.gr

Υγεία

Ενθύμια... μαραθωνίου

Runner Magazine Ενθύμια... μαραθωνίου

Όπως και αν ήταν η περσινή χρονιά οι περισσότεροι δρομείς έχουν σχεδιάσει τόσο τις ανοιξιάτικες αγωνιστικές τους περιπέτειες όσο και τις καλοκαιρινές. Έχει, όμως, επανέλθει πλήρως το σώμα μετά τον αγώνα ή τα 42 χιλιόμετρα έχουν αφήσει κάποιο «σημάδι»; Διαβάστε στη συνέχεια μερικά από τα πιο συχνά προβλήματα που εμφανίζονται συνήθως μετά από ένα μαραθώνιο και μάθετε πώς να τα αντιμετωπίσετε μια και καλή!

Μυϊκά σφιξίματα
Πολύ συχνά μετά από ένα μαραθώνιο παρατηρούνται πόνοι σε μυϊκές ομάδες που καταπονήθηκαν αρκετά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είναι πολύ πιθανόν λοιπόν να αποκομίσει κανείς π.χ. έναν σφιχτό υποκνημίδιο (ο μυς που βρίσκεται σε συνέχεια του αχίλλειου τένοντα) καθώς ο συγκεκριμένος μυς δουλεύει αρκετά στο τρέξιμο και καταπονείται ιδιαίτερα από τα σκληρά εδάφη (π.χ. άσφαλτος) και μπορεί να προκαλεί ενοχλήσεις ακόμα και εβδομάδες μετά τον τερματισμό.
Το σφίξιμο πολύ συχνά εμφανίζεται με πόνο που θυμίζει τράβηγμα ακόμα και στο περπάτημα ενώ πολλές φορές φεύγει όταν ζεσταθεί ο μυς μετά από λίγα λεπτά άσκησης. Ο καλύτερος τρόπος για το αντιμετωπίσει κανείς, εκτός από το να δώσει λίγο χρόνο ξεκούρασης στο σώμα του μετά το μαραθώνιο είναι με τη χρήση κρύων επιθεμάτων τις πρώτες 48 ώρες μετά τον αγώνα και στη συνέχεια ζεστών 2 – 3 φορές την ημέρα. Αποτελεσματική ακόμη είναι και η συστηματική εκτέλεση διατάσεων στην περιοχή αλλά και η χρήση αντιφλεγμονωδών ή/και αναλγητικών κρεμών.

Αιματολογικός έλεγχος
Είτε είναι κάποιος σχολαστικός με τις εξετάσεις αίματος είτε όχι θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 4 ημέρες μετά τον αγώνα ώστε να προβεί στην επόμενη αιματολογική εξέταση. Η μυϊκή καταστροφή που παρατηρείται τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά είναι εκτεταμένη με αποτέλεσμα ορισμένοι δείκτες να «χτυπάνε» κόκκινο, κάτι που ενώ είναι εντελώς φυσιολογικό μπορεί να τρομάξει κάποιον που δε γνωρίζει. Εννοείται φυσικά πως ο βιοχημικός έλεγχος καλό είναι να γίνεται τακτικά, ιδίως για τους συστηματικούς δρομείς, ενώ 3 εβδομάδες περίπου μετά τον αγώνα, βοηθά και στην αξιολόγηση της αποκατάστασης αλλά και στο σχεδιασμό των επόμενων στόχων.

Μυϊκοί πόνοι
Αρκετοί μαραθωνοδρόμοι παραπονούνται για πόνους σε διάφορα σημεία στο σώμα τους, μυς, τένοντες, συνδέσμους κα. Οι πιθανές αιτίες μπορεί να είναι πάρα πολλές δεν χρειάζεται όμως να είναι βιαστικός κανείς καθώς πολλές από αυτές τις ενοχλήσεις έχουν πολύ λογικές εξηγήσεις ενώ και οι πόνοι εξαφανίζονται γρήγορα. Αν ωστόσο επιμένουν φροντίστε να επισκεφθείτε έναν ειδικό και μην προβείτε στη λήψη φαρμάκων χωρίς τη σύσταση γιατρού. Αντίθετα, η χρήση αντιφλεγμονωδών – αναλγητικών κρεμών μπορεί να έχει αποτέλεσμα χωρίς να είναι επικίνδυνη.

Κράμπες
Οι κράμπες την εβδομάδα μετά τον αγώνα είναι ένα αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο καθώς αρκετά μέταλλα και ιχνοστοιχεία στον οργανισμό βρίσκονται σε έλλειψη μετά από μια πολύωρη άσκηση όπως η συμμετοχή σε έναν μαραθώνιο. Η σωστή διατροφή και η λήψη αρκετών υγρών βοηθά στην αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Αν ωστόσο οι κράμπες συνεχίζονται και μετά την πρώτη εβδομάδα τότε πιθανόν να απαιτείται μια πιο ολοκληρωμένη αντιμετώπιση που θα σχεδιαστεί σε συνεργασία με τον προσωπικό γιατρό, τον οποίο και θα πρέπει να επισκεφτεί κανείς σε αυτή την περίπτωση.

Δημοσίευση στο Runner 44, στη στήλη Ιατρικά Tips