Άλσος Αγίου Ιερόθεου, Περιστέρι

Στέκι για ορεινούς δρομείς

Επιστρέφοντας στα δυτικά προάστια στην αναζήτηση νέων διαδρομών για τρέξιμο ανακαλύψαμε σε μία από τις πλαγιές του Ποικίλου όρους ένα μικρό άλσος στον Άγιο Ιερόθεο στο Περιστέρι, έναν πραγματικά ενδιαφέρον χώρο που θα σας εκπλήξει με τις ομορφιές του και την ποικιλία των διαδρομών του.
Χωρίς αμφιβολία αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή για τον δρομέα που αρχίζει να «ψάχνεται» στο βουνό ή συμμετέχει ήδη σε ορεινούς αγώνες και αναζητά διαδρομές με ορεινό χαρακτήρα για τις προπονητικές του εξορμήσεις. Κι όλα αυτά, όπως συμβαίνει και με τις περισσότερες διαδρομές που σας παρουσιάζουμε, λίγα μόλις χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας.

Λίγα λόγια για το μέρος
Στην ευρύτερη περιοχή του πάρκου βρίσκονται αρκετές εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τους δημότες του Περιστερίου: σχολικά συγκροτήματα, ανοιχτό θέατρο, δημοτικό κολυμβητήριο, παιδικές χαρές, γήπεδα ποδοσφαίρου και στάδιο στίβου απέχουν μόλις λίγα μέτρα μεταξύ τους και έχουν δώσει στην περιοχή μία ευχάριστη και νεανική αύρα. Το πάρκο βέβαια, αν και υπάρχουν σημάδια που μαρτυρούν πως κάποτε έγινε προσπάθεια για την ανάδειξή του, δεν έχει αξιοποιηθεί όπως θα μπορούσε. Λόγω του ότι βρίσκεται στους πρόποδες του βουνού, διαθέτει αρκετά στοιχεία ορεινού πεδίου αλλά και δρόμους με διαφορετικά εδάφη.

Η πρόσβαση
Για να φτάσει κανείς στην περιοχή της Κηπούπολης Περιστερίου, αν έρχεται μέσω της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας θα πρέπει να ακολουθήσει τη Λεωφ. Εθνάρχου Μακαρίου προς Περιστέρι, με δυτική δηλαδή κατεύθυνση. Στην πορεία, αυτή μετονομάζεται σε Παναγή Τσαλδάρη, ενώ μετά την Λεωφ. Θηβών μετονομάζεται και πάλι σε Αναπαύσεως και τελικά σε Αγίου Ιερόθεου.
Στο τέλος του δρόμου στο ύψος του Λαϊκού Σταδίου του Αγίου Ιερόθεου (στα αριστερά), πρέπει να κινηθεί δεξιά στην οδό Μουσών και αμέσως αριστερά στην οδό Κηπούπολης κι από εκεί να στρίψει αριστερά μετά από λίγο στην οδό Φοινίκων όπου στο τέρμα του δρόμου θα δει το ποδοσφαιρικό γήπεδο Χρυσούπολης και εκεί στρίβοντας δεξιά στην οδό Νούφαρων θα συναντήσει ένα χώρο στάθμευσης δίπλα στο σημείο αφετηρίας της διαδρομής μας. Σε όλο το Περιστέρι, ωστόσο, συναντά κανείς πινακίδες που κατευθύνουν προς το θέατρο Φοίνικα το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα στη διαδρομή μας. Για όσους κινούνται με τη συγκοινωνία, το λεωφορείο 748 (Χρυσούπολη – Ανθούπολη – Σταθ. Μετρό Άγιος Αντώνιος) ξεκινά από το σταθμό του μετρό «Άγιος Αντώνιος» και κάνει στάση πολύ κοντά στο Λαϊκό Στάδιο Αγίου Ιερόθεου.

H διαδρομή
Η διαδρομή που τρέξαμε απευθύνεται κυρίως σε δρομείς που αγαπούν το βουνό, τις ορεινές διαδρομές και τα μονοπάτια αλλά και σε αυτούς που προετοιμάζονται για ορεινούς αγώνες. Αρχίζοντας λοιπόν από το σημείο Α κινείται, παράλληλα με το γήπεδο ποδοσφαίρου, προς το σημείο Β όπου συνεχίζει ακολουθώντας τις μεγάλες πλακόστρωτες σκάλες (σε σχήμα ζίγκ- ζάγκ) στα δεξιά ενώ στο σημείο Γ ακολουθεί το χαραγμένο μονοπάτι προς τα δεξιά το οποίο στο τέλος του συναντά έναν φαρδύ κακοτράχαλο χωμάτινο δρόμο με αρκετές πέτρες και νεροφαγώματα. Από εκεί μπορεί κανείς να δει από ψηλά το θέατρο «Φοίνικα». Στρίβουμε αριστερά σε μία απότομη αλλά μικρή ανηφόρα και μετά από 70 περίπου μέτρα συναντάμε και πάλι έναν μεγάλο δρόμο καλοστρωμένο αυτή τη φορά όπου και στρίβουμε πάλι αριστερά. Η διαδρομή στη συνέχεια ακολουθεί τον δρόμο και κινείται παράλληλα με μία κτισμένη μάντρα σε έντονα κατηφορικό και ανώμαλο έδαφος με τελικό προορισμό το δρόμο με τα σκαλοπάτια και ολοκληρώνεται διασχίζοντας το τμήμα Β προς Α που είναι κοινό με το αρχικό κομμάτι. Το συνολικό μήκος αυτής της διαδρομής είναι 1.400 μ. ενώ έχει συνολικά 57 μ. θετικής υψομετρικής διαφοράς. Μετρώντας τώρα την κυκλική διαδρομή από τις σκάλες μέχρι την επιστροφή, ο κύκλος συμπληρώνει 1.080 μ. ενώ το τμήμα Α-Β έχει μήκος 320 μ. (και επαναλαμβάνεται δύο φορές). Ολόκληρη η διαδρομή, εκτός από το κομμάτι με τα σκαλοπάτια, είναι καλυμμένη με χώμα που άλλοτε είναι καλοστρωμένο κι άλλοτε αρκετά ανώμαλο ενώ σε μερικά σημεία χρειάζεται αυξημένη προσοχή από όσους τρέχουν για πρώτη φορά σε ανώμαλο έδαφος.

EXTRAS
+ Εναλλαγές τοπίων
+ Προσομοίωση καλών, αγωνιστικών ορεινών διαδρομών
+ Πανοραμική θέα
+ Δυνατότητα παράλληλης χρήσης Λαϊκού Σταδίου Αγίου Ιερόθεου (ανοιχτό 7:30 – 23:00 καθημερινά και 7:30 – 22:00 το Σάββατο & Κυριακή)
+ Δυνατότητα στάθμευσης
– Απουσία φωτισμού τις βραδινές ώρες
– Μέτριο επίπεδο δυσκολίας (όχι για πολύ νέους δρομείς)
– Αρκετά εγκαταλελειμμένα σημεία

Δημοσίευση στο Runner 50, στη στήλη Διαδρομές / Πόλη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Άλσος Συγγρού , Κηφισιά
Ή αλλιώς Κτήμα Συγγρού. Ο παράδεισος των βορείων προαστίων. Ένα απο τα καλύτερα μέρη για τρέξιμο στη Κηφισιά
Δάσος Αγ. Χριστόφορου, Αγρίνιο
Μία όμορφη διαδρομή για τρέξιμο στην πόλη του Αγρινίου
Περιβάλλων χώρος Ολυμπιακού Σταδίου
Πηγή έμπνευσης. Μαρούσι – μια απο τις δημοφιλέστερες διαδρομές για τρέξιμο στα βόρεια προάστια της Αθήνας