icon

Αποκτήστε το Runner σε ψηφιακή μορφή

στο Readpoint.gr

Προπόνηση

Αγώνας: Μία νέα εμπειρία

Runner Magazine Αγώνας: Μία νέα εμπειρία

Τρέχετε λίγο ή μόλις ξεκινήσατε το τρέξιμο, αλλά έχετε μία σχετική εμπειρία. Σύντομα, όμως, θα λάβετε μέρος στον πρώτο σας αγώνα σε κάποια μικρή ή μεγάλη απόσταση. Διαβάστε προσεκτικά αυτά που πρέπει να κάνετε, αλλά και αυτά που πρέπει να αποφύγετε για να απολαύστε τη νέα σας αυτή εμπειρία, να αποκομίσετε τα περισσότερα δυνατά οφέλη, αλλά και να βγείτε κερδισμένοι, βάζοντας το τρέξιμο για τα καλά στη ζωή σας!

ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ

Αφήστε τα τεστ
Αποφύγετε την τελευταία εβδομάδα ή ακόμα χειρότερα την τελευταία ημέρα να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας, κάνοντας ένα τεστ ή έστω μία δυνατή προπόνηση. Κάτι τέτοιο, όχι μόνο δεν θα σας βοηθήσει, αλλά θα σας κουράσει και την ημέρα του αγώνα θα είστε σε χειρότερη κατάσταση. Το ίδιο ισχύει και για όλην την τελευταία εβδομάδα, καθώς αν φορτώσετε προπόνηση τόσο κοντά στον αγώνα, το πιθανότερο είναι να βρεθείτε αρκετά κουρασμένοι στη γραμμή της εκκίνησης. Αν βρείτε χρόνο για προπονήσεις τις τελευταίες 6-7 ημέρες, εκτελέστε 1-2 χαλαρές προπονήσεις με λίγο τρέξιμο και περπάτημα με μέγιστη διάρκεια 20’-30’, ενώ αποφύγετε τις ασκήσεις ενδυνάμωσης, καθώς το μόνο που θα καταφέρετε είναι να πιαστείτε και όχι να δυναμώσετε τόσο γρήγορα.

Φτιάξτε πλάνο
Ενημερωθείτε για τη διαδρομή που θα τρέξετε, για τα ανηφορικά και τα κατηφορικά κομμάτια, αλλά και την ποιότητα του εδάφους και φτιάξτε ένα πλάνο. Είναι καλό να είστε έτοιμοι γι’ αυτό που θα αντιμετωπίσετε. Προετοιμαστείτε για τα δύσκολα κομμάτια (ανηφόρες, κατηφόρες) και σκεφτείτε πώς να μοιράσετε τις δυνάμεις σας. Να θυμάστε πως ο καλός δρομέας, είναι ο διαβασμένος δρομέας!

Μάθετε από τους γρήγορους
Μπορεί να νομίζετε ότι δεν έχετε και πολλά κοινά με τους γρήγορους ή τους elite δρομείς, όμως, να είστε σίγουροι πως δεν είναι έτσι. Ψάξτε για τις οδηγίες και τις συνήθειες των «πρωταθλητών» σχετικά με τη διατροφή και την προετοιμασία των τελευταίων ημερών και να είστε σίγουροι πως θα μάθετε χρήσιμα πράγματα που μπορεί να σας βοηθήσουν σημαντικά στον αγώνα σας.

Ενημερωθείτε έγκαιρα
Ένας αγώνας, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μεγάλη διοργάνωση και μετρά εκατοντάδες ή και χιλιάδες συμμετοχές, περιλαμβάνει κάποιες συγκεκριμένες διαδικασίες (παραλαβή πακέτου συμμετοχής, χώρος προθέρμανσης, χώρος προσωπικών αντικειμένων, κλείσιμο δρόμων κλπ.). Φροντίστε, λοιπόν, να ενημερωθείτε επαρκώς για όλα αυτά είτε μελετώντας τα email των διοργανωτών, είτε διαβάζοντας τις σχετικές ανακοινώσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδες, είτε επικοινωνώντας, όταν αυτό είναι δυνατό, με τους διοργανωτές. Απλά επιβεβαιώστε μία μέρα πριν ότι δεν έχει αλλάξει κάτι για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως!

ΤΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ

Αργό ξεκίνημα
Το μυστικό για όσους είναι λιγότερο προετοιμασμένοι για τον αγώνα είναι το αργό ξεκίνημα. Προσπαθήστε να μην παρασυρθείτε από τους υπόλοιπους δρομείς, αλλά και από τον ενθουσιασμό σας και αρχίστε τον αγώνα τρέχοντας πολύ σιγά ή ακόμα και περπατώντας. Αν αισθανθείτε καλύτερα μετά από 2’-4’ ξεκινήστε το τρέξιμο και πάλι σε έναν ελεγχόμενο ρυθμό. Κρατήστε όσο γίνεται ένα σταθερό τέμπο, αποφύγετε τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά και αυξομειώσεις της ταχύτητας και ανεβάστε «στροφές» μόνο όταν φτάσετε στο τελευταίο χιλιόμετρο του αγώνα.

Περπατήστε αν χρειαστεί
Ο αγώνας είναι μία πολύτιμη εμπειρία, ακόμα κι αν δεν έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα. Γι’ αυτό προσπαθήστε να τον απολαύσετε. Αν, λοιπόν, ξεκινήσετε σχετικά γρήγορα και σας έρθει η επιθυμία για περπάτημα, κάντε το! Ρίξτε το ρυθμό, περπατήστε, πάρτε βαθιές ανάσες και κατεβάστε τους παλμούς σας. Μετά από λίγο θα αισθανθείτε καλύτερα και είναι μία καλή ευκαιρία να δοκιμάσετε να τρέξετε και πάλι, ξεκινώντας, όμως, αργά και ελεγχόμενα.

ΤΟ ΜΕΤΑ

Απολαύστε το
Η ημέρα του αγώνα είναι μία μέρα γιορτής για όλους και αυτή τη φορά αποτελείτε κι εσείς μέρος της. Απολαύστε, λοιπόν, τη συμμετοχή σας και πολύ περισσότερο τον τερματισμό σας και ζήστε αυτήν την εμπειρία. Φροντίστε μόνο μετά τον αγώνα να περπατήσετε για 5’-10’, ώστε να επανέλθει ομαλά ο οργανισμός σας, ενώ αποφύγετε να καθίσετε κάπου για αρκετή ώρα αμέσως μετά τον τερματισμό σας. Στη συνέχεια, εκτελέστε μερικές στατικές διατάσεις για να χαλαρώσετε τους μυς σας και προσπαθήστε να πιείτε νερό.

Η αρχή
Η αρχή έχει γίνει! Το μόνο που χρειάζεται είναι να συνεχίσετε. Από την επόμενη κιόλας μέρα οργανωθείτε και βάλτε στόχο τον επόμενό σας αγώνα. Μόνο που αυτή τη φορά φροντίστε να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι. Στο runnermagazine.gr θα βρείτε όλους τους αγώνες που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα στην Ελλάδα, αλλά και πολλά προπονητικά προγράμματα για κάθε απόσταση και κάθε επίπεδο δρομέα!

Δημοσίευση στο Runner 109 στη στήλη Στα Γρήγορα / Νέοι δρομείς